www.setup.sforum.biz

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Giriş yap

Şifremi unuttum

En son konular

» VIA Hyperion Pro 5.24A
Teknoloji ve Tasarım Dersi I_icon_minitimeCuma Ekim 15, 2010 8:43 pm tarafından Admin

» Nvidia GeForce Driver 258.96 XP
Teknoloji ve Tasarım Dersi I_icon_minitimeCuma Ekim 15, 2010 8:39 pm tarafından Admin

» Nvidia GeForce Driver 258.96 Vista-Win7
Teknoloji ve Tasarım Dersi I_icon_minitimeCuma Ekim 15, 2010 8:36 pm tarafından Admin

» Java Runtime Environment 1.6.0.21
Teknoloji ve Tasarım Dersi I_icon_minitimeCuma Ekim 15, 2010 8:34 pm tarafından Admin

» IntelliType Pro 7
Teknoloji ve Tasarım Dersi I_icon_minitimeCuma Ekim 15, 2010 8:32 pm tarafından Admin

» IntelliPoint 7
Teknoloji ve Tasarım Dersi I_icon_minitimeCuma Ekim 15, 2010 8:21 pm tarafından Admin

» Intel Chipset 9.0.0.1008
Teknoloji ve Tasarım Dersi I_icon_minitimeCuma Ekim 15, 2010 8:10 pm tarafından Admin

» Intel Chipset 8.3.1.1009
Teknoloji ve Tasarım Dersi I_icon_minitimeCuma Ekim 15, 2010 7:55 pm tarafından Admin

» DirectX 9.0 (Haziran 2010)
Teknoloji ve Tasarım Dersi I_icon_minitimeCuma Ekim 15, 2010 7:53 pm tarafından Admin

Günlük Burç

Günlük Burç

Kardeş Siteler

bedava forum
Teknoloji ve Tasarım Dersi Banner10

    Teknoloji ve Tasarım Dersi

    Admin
    Admin
    Admin


    Mesaj Sayısı : 358
    Points : 6186
    Kayıt tarihi : 29/09/10
    Yaş : 31

    Teknoloji ve Tasarım Dersi Empty Teknoloji ve Tasarım Dersi

    Mesaj tarafından Admin Paz Ekim 03, 2010 4:39 pm




    TEKNOLOJİ ve TASARIM DERSİ
    ____________________________
    ARKADAŞLAR KONU ALTINDAN RESİM,VİDEO,DÖKÜMAN,HABER'LERİNİZİ PAYLAŞABİLİRSİNİZ.PAYLAŞIM YAPAN HERKESE TARAFIMDAN REPLENECEKTİR
    ____________________________

    Teknoloji ve Tasarım Nedir?

    Günümüzde teknoloji; temel ve uygulamalı bilimlerin verilerinin yaratıcı süreçler içerisinde üretime dönüştürülmesini, kullanımını ve toplumsal etkilerinin çözümlenmesini kapsayan bir süreç olarak tanımlanmaktadır. Bu yaklaşım, teknolojinin toplumsal her türlü etkinliğin içinde bir süreç olarak yer aldığı gerçeğini vurgular. Teknoloji, insan hayatının kalitesini artırmak amacıyla yaratıcılık ve zekanın; bilim, sanat, mühendislik, ekonomi ve sosyal çalışmayla oluşturulan bir bireşimidir. Herhangi bir şeyi daha iyi, daha hızlı, daha kolay, daha ekonomik ve daha verimli yapma girişimidir.

    Tasarım, zihinde canlandırılan biçimdir. Bu tanımlamada zihinsel süreçlerin kullanımı ön plana çıkmaktadır. Farklılıkları bulma, hayal kurma, sorgulama, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, akıl yürütme gibi üst düzey zihinsel süreçlerin tasarım yapmada önemli bir yeri vardır.

    Teknoloji ve tasarım ürün geliştirme sürecine yönelik olduğundan ve insan hayatını doğrudan etkilediğinden birlikte ele alınmalıdır. Teknoloji ve tasarım birbirini doğrudan etkileyen kavramlardır. İkisi arasındaki ilişki özne ile nesne arasındaki ilişki gibidir. Bu ilişkide öncelikli zihinsel süreç olarak yaratıcılık, karşımıza çıkmaktadır.

    Teknoloji ve tasarım ilişkisinin geliştirilmesi bireyin yaratıcılık düzeyinin geliştirilmesi ile mümkün olabilir. Yaratıcılığın geliştirilebilmesi dış uyarılara açık ve alıcı olmakla birlikte duygu, istek, hayal gücü ve iç tepkilerinin de bilincinde olmasını gerektirmektedir (çellek T. 2003).

    Teknoloji ve Tasarım dersinin verileceği yaş grubunun en önemli özelliği, gruba ait olma ve grup üyeleri içinde etkili olma isteğidir. Bu durum yaratıcılığı engelleyen bir etken olarak karşımıza çıkmaktadır. Ancak uygun şekilde motivasyonun sağlanması, grup dinamiğinin, hayal gücünün ve iş birliğinin geliştirilmesi ve bunu sağlayacak öğretim süreçlerinin kullanılması bu durumu olumlu hale dönüştürür.

    Programın Genel Amaçları


    Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı’nı tamamlayan öğrencilerin;

    1. Merak eden, soru sormaktan çekinmeyen, gözlem ve araştırma yapmaya hevesli bir kişiliğe sahip olmaları,

    2. çevresindeki olay ve mekanlar arasındaki ilişkiyi kendine has bir bakış açısıyla değerlendirmeleri,

    3. Karşılaştıkları güçlükleri yenmek için özgün çözümler üretmeleri,

    4. Öz güvenini, hayal gücünü ve estetik duygularını geliştirmeleri,

    5. Kendisi ve çevresi ile barışık, rekabete ve yeni yaşantılar edinmeye açık olmaları,

    6. Bağımsız olarak düşünebilme alışkanlığı edinmeleri,

    7. Özgün tasarımlar ortaya çıkarmaları,

    8. Aldığı kararları değerlendirmeleri ve sorumluluklarını taşımaları,

    9. Gelecek ile ilgili kurgular yapmaları,

    10. Teknolojik gelişmeler karşısında kendilerini yenilemeleri,

    11. Duygu ve düşüncelerini farklı yollarla ifade etmeleri amaçlanmaktadır.

    Programın Yapısı


    Program, her biri 6, 7 ve 8. sınıfta devam eden üç kuşaktan oluşmaktadır. Bunlar; “Düzen”, “Kurgu” ve “Yapım” dır. Kuşaklara özgü her yıl için ayrı ayrı odak noktaları tespit edilmiştir.

    Programda Yeralan Kuşaklar;



    Bu kuşakların özelliklerini aşağıdaki gibi özetlemek mümkündür:

    “Düzen” kuşağında öğrenciler;
    +Düşünmeyi öğrenme ve yaşamlarındaki olaylara farklı açılardan bakarak değerlendirme anlayışı geliştirirler.
    +Doğadan, yaşamdan ve kendinden yola çıkarak mekan, yüzey, birim, tekrar, ritim, düzen, uyum, bütünlük, topluluk vb. kavramları yapılandırırlar.
    +Değişkenliği olmayan biçimleri (kare, yuvarlak, çizgi) kullanarak özgün düzenler (tasarım) oluştururlar.
    +Değişkenliği olmayan biçimlerle oluşturduğu düzende renk, yön ve oran kavramlarını ifade ederler.
    +Yaratıcılıklarını; gözlem, arama, sorgulama ve denemelerle öğrenme sürecinde geliştirirler.
    +Teknoloji ve tasarım kültürünün oluşması için gerekli zihinsel alt yapıyı oluştururlar.

    “Düzen” kuşağı odak noktalarının sınıflara göre dağılımı;

    6. Sınıfın Odak Noktası: “Düşünmeye İlk Adım”
    7. Sınıfın Odak Noktası: “Birimden Bütüne”
    8. Sınıfın Odak Noktası: “Bütünde Farklılık Oluşturalım”

    “Kurgu” kuşağında öğrenciler;
    +Yaratıcı düşüncelerini yaratıcı düşünmenin ilk basamağı olan düşünmeyi öğrenme yönünde adımlar atılan “düzen” kuşağındaki temel üzerine yapılandırırlar.
    +Merak ve hayal ettikleri ile değiştirmeyi, geliştirmeyi ve kolaylaştırmayı düşündüklerinden çözüme yönelik fikir ve hayal güçlerini yazarak, çizerek somutlaştırırlar.
    +Çözüme yönelik düşüncelerini başkaları tarafından doğru anlaşılmasını sağlayacak nitelikte çizer ve çevresiyle paylaşırlar.
    +Düşüncelerini yasal koruma altına alma süreçlerini fark ederler.

    “Kurgu” kuşağı odak noktalarının sınıflara göre dağılımı;

    6. Sınıfın Odak Noktası: “Düşünelim Çözelim”
    7. Sınıfın Odak Noktası: “Düşüncelerimizdeki Değişim ve Gelişim”
    8. Sınıfın Odak Noktası: “Düşüncelerimizi Koruyalım”

    “Yapım” kuşağında öğrenciler;
    +Diğer kuşaklarda geliştirdikleri becerilerini somut bir ürünle ortaya çıkarmada kullanırlar.
    +Çevrelerindeki oluşumları gözlemleyerek olanlar ile olması gerekenleri fark ederler.
    +Tasarım sürecini, sorunların çözümü için uygulayarak somut tasarımlar yaparlar.
    +Tasarımlarını tanıtmaya yönelik etkinlikler planlayarak gerçekleştirirler.
    +Ürünlerinde gerekli gördükleri inovasyonu yaparlar.

    “Yapım” kuşağı odak noktalarının sınıflara göre dağılımı;

    6. Sınıfın Odak Noktası: “Nasıl Üretelim?”
    7. Sınıfın Odak Noktası: “Üretiyoruz”
    8. Sınıfın Odak Noktası: “Üretelim Tanıtalım”

    Programın Genel Yapısı;

      Similar topics

      -

      Forum Saati Cuma Eyl. 20, 2024 6:39 am